foto (4).jpg

Bovenstaande foto heb ik gemaakt toen ik op mijn omafietsje onderweg was naar Middelburg. Mijn fiets piepte aan alle kanten, ik moest me haasten én ik was ook nog niet helemaal wakker. Toch maakte de koude wind die om mijn oren vloog dat ritje heerlijk. De frisse lucht zorgde letterlijk voor wat meer ruimte in mijn hoofd en zorgde voor energie. Al slingerend maakte ik met mijn mobiele telefoon de foto.

‘Soms hoef je niet zo zeer te zoeken naar lucht: lucht is immers ook daar waar je het in eerste instantie niet verwacht.’ 2 gedachten die mijn hersenpan binnenschoten toen ik de eenden zag dobberen in het water. Zij leken namelijk wel op wolken te zweven in plaats van te zwemmen in het kanaal!

Het deed mij denken aan de dagen voorafgaande aan mijn fietstocht. Dagen waarin de spanning bij mij hoog opliep. Waarop ik op de automatische piloot heb geprobeerd om elke dag het beste uit mijzelf te halen. Nu ik daar zo op terugkijk, kan ik wel zeggen dat dat aardig is gelukt. Daarnaast zag ik ook een andere parallel in die kleine eenden. Ze deden mij aan mijzelf en mijn studiegenootjes denken. Vanaf nu kiezen wij namelijk voor de rest van het semester ieder onze eigen weg.

De een zal dichtbij huis te vinden zijn, terwijl een ander haar weg vindt aan de andere kant van het land. 10 weken lang gaan wij in ieder geval onze weg zoeken in een ziekenhuis. En wij krijgen de kans om 5 weken lang gezonde kraamvrouwen en hun pasgeborenen te verzorgen. Wat dat betreft kijk ik nu al heel erg uit naar de komende 15 weken. Tijd voor nieuwe uitdagingen en een frisse wind door mijn haren. Stage zal mij ongetwijfeld meer lucht gaan geven dan het maken van tentamens. Ik heb er zin in: volgende week er met volle FRISSE moed er tegenaan gaan! 😉

Ook jullie wens ik allemaal een fijne week toe!

Wat geeft jou letterlijk lucht?

X Sofia

Geef een reactie

