Me time

Bovenstaande foto maakte Fleur op het strand van Vlissingen van mij. Na de zoveelste poging tot springen én daarbij leuk op de foto staan, hadden we zo de slappe lach dat dit het resultaat is geworden.

Deze week lijkt het mij leuk om naar aanleiding van het thema de ‘Me-time tag’ in te vullen! Deze tag heb ik op diverse blogs al voorbij zien komen. Tijd om daar mijn eigen draai aan te geven dacht ik zo. Komt ie!

Wat kijk je of lees je tijdens me-time?

Tijdens me-time lees ik heel graag een goed boek. Een aantal boeken waaraan ik al lange tijd wil beginnen zijn: ‘Ik ben O.K, jij bent O.K.’ van Thomas Harris en ‘Maar buiten is het feest’ van Arthur Japin. Boeken waaraan ik al deels begonnen ben zijn: ‘The Anatomy Lesson’ van Nina Siegal en ‘De spiegelingen’ van Erwin Mortier. So much to read, so little time! 

Als het op kijken aankomt, kijk ik graag bak- en kookprogramma’s (Choccywoccydoodah, Heel Holland Bakt) en medische programma’s (One born every minute, 24 hours in A&E). Sorry not sorry, het blijft interessant om naar te kijken! 

Wat draag je tijdens me-time?

Het liefste draag ik een warme trui of een zacht vest met daarbij mijn sloffen. Ook draag ik dan mijn haar het liefste los. En als ik het dan nog koud heb, wikkel ik mij nog eens extra in door mijn quilt om me heen te slaan.

DSC01191

Wat zijn je favoriete beauty producten om tijdens me-time te gebruiken?

Bij me-time hoort zeker een gezichtsmasker. En ik houd heel erg van lekker geurende shampoo, gezien ik voor de rest parfumvrij douche! Op dit moment ben ik dan ook gek op de Loving Blends Honinggoud shampoo van Garnier. Deze ruikt zooo lekker!

Wat is momenteel je favoriete nagellak?

Ik moet bekennen dat ik vlak voor mijn verhuizing uit Vlissingen al mijn nagellak – op eentje na – heb weggegeven! Ik heb in tijden namelijk al geen nagellak meer gedragen. De voornaamste reden hiervoor is mijn favoriete opleiding. Mijn favoriete nagellak is nu dan ook het enige lakje wat ik nog bezit: eentje van Essie met de naam ‘Lapiz of Luxury’. 

Wat drink je en eet je tijdens me-time?

Tijdens me-time drink ik eigenlijk altijd thee of warme chocolademelk met slagroom. YUM! En wat eten betreft ben ik heel wisselend. Op het ene moment kan ik geen genoeg krijgen van fruit, terwijl ik op het andere moment juist heel erg kan genieten van een pizza. 

theeee

Wat is momenteel je favoriete kaars?

Mijn favoriete kaars heeft eigenlijk de vorm van een waxinelichtje. Waxinelichtjes brand ik graag in mijn oliebrander. Water met daarin een paar druppels Lindebloesemolie en branden maar! Zo ruikt mijn kamer in slechts een paar minuten naar een heerlijk bloemenveld!

Ga je wel eens de deur uit tijdens me-time?

Ja, steeds vaker! De laatste tijd houd ik ervan om tijdens me-time in een boekwinkel op zoek te gaan naar boeken die me aanspreken. Of ik ga erop uit om ergens een kopje thee te drinken. Vaak geeft een korte wandeling in de frisse lucht al veel meer ruimte in mijn hoofd. Ik merk dan ook steeds vaker dat ik naar het strand verlang. 🙂  

Ga je wel eens alleen naar de film?

Nee, ik ben eigenlijk nog nooit alleen naar de film geweest! Liever ga ik in goed gezelschap met een bak popcorn tussen ons in naar het grote scherm kijken. Wel wil ik dit sowieso een keer proberen! Al is het maar dat ik weet of het iets voor me is, ja of nee. Wordt vervolgd! 

Wat is je favoriete webshop?

Ik bestel niet vaak artikelen online, maar als ik dat doe is het vaak bij BOL, Greetz, Etsy en Hema! 

Heb je nog iets toe te voegen?

Eigenlijk is dit meer een note to myself: om weer eens vaker me time te nemen! Ontspannen is en blijft namelijk een lastig punt. 😉

Wat doe jij het liefst tijdens me-time?

X Sofia

 

 

 

Geef een reactie

