DSC00632.JPG

Het thema van deze week is water. Ik moet toegeven dat ik bovenstaande foto niet afgelopen week heb gemaakt. Deze foto maakte ik namelijk afgelopen zomer in de Nyhavn van Kopenhagen. Die dag heb ik genoten van een rondvaart op het water langs diverse bruggen van de stad.

Afgelopen week ben ik veel met water in aanraking gekomen tijdens het lopen van 6 vroege diensten op stage. Het water stroomt ’s ochtends vroeg immers al snel onder de douche of bij de wastafel. Ook bij het ontbijt worden de glazen ingeschonken en meerdere keren aangevuld. En de infuuszakken lopen al druppelend en geruisloos in naar mate de uren verstrijken. ‘Waar zouden wij zijn zonder water?’ denk ik dan. Ik weet het eigenlijk wel zeker: nergens.

De laatste dagen lijkt de lente toch echt aan te breken in ons kikkerlandje. Ik merk het aan de zon die ons steeds vroeger begroet en aan de fris geurende buitenlucht. Nog eventjes en dan begroeten alle krokussen, narcissen en hyacinten toch écht het nieuwe seizoen! Ik kijk er naar uit moet ik zeggen. 🙂

Over lente, zon en water gesproken: Enkele dagen terug stuitte ik bij toeval op de ‘April Rain Song‘ van Langston Hughes. Een gedichtje dat mij gelijk heeft aangesproken en in mijn hoofd is blijven hangen.

Ik heb de laatste dagen toch wel het gevoel gehad dat mijn eigen wateremmer een beetje te goed gevuld is geweest. Toch heb ik middels deze tekst kunnen inzien dat dit af en toe geen eens zo erg hoeft te zijn. Zo lang je maar de tijd kunt nemen om al die druppels één voor één weer rustig op te vangen. En daarbij kan blijven luisteren naar muziek die soms uit onverwachte hoek komt: namelijk in de vorm van kleine confetti uit de lucht.

Let the rain kiss you.

Let the rain beat upon your head with silver liquid drops.

Let the rain sing you a lullaby. 

The rain makes still pools on the sidewalk.

The rain makes running pools in the gutter.

The rain plays a little sleep-song on our roof at night –

And I love the rain.

Volgende week sta ik stil bij het thema plezier/genieten. Deze post zal op de dinsdag verschijnen hier op mijn blog. Tot dan!

X Sofia

 

Geef een reactie

