DSC01446.JPG

Voor iemand die mij goed kent, is het geen wereldnieuws meer: het liefst zing ik de hele dag door. En als mijn stem er dan eindelijk mee ophoudt, kan ik het niet laten om naar muziek te blijven luisteren. Muziek is overal en ik zou eerlijk gezegd niet zonder kunnen. Elke herinnering vormt een eigen lied en vertelt zo iedere keer opnieuw een verhaal. Weliswaar in akkoorden, noten of instrumenten.

In week 16 leek het mij leuk om jullie mee te nemen in de muziek die ik afgelopen week heb geluisterd. Want ik geef toe: soms kan muziek nou eenmaal meer over jezelf vertellen dan dat je dat zelf kunt.

Maandag – Feels Like A River (Kenn Colt ft. Michael McCrae)

Dit liedje ontdekte ik vlak voordat ik vertrok naar de Pure Me Retreat in Zeeland (post hierover volgt nog). Op dat moment had ik net het stopzetten van mijn stage achter de rug. Na deze beslissing wist ik niet goed te ontspannen, voelde ik me angstig en zat ik voortdurend in mijn hoofd. Sindsdien luister ik dit nummer vaak om mijzelf eraan te herinneren dat je maar beter kunt genieten van al het moois dat op je pad komt. En wat is er nu beter dan zo fluitend als in de clip (oh zo aanstekelijk!) door het leven gaan?

Dinsdag – Let It Go (James Bay) Acoustic Cover Gardiner Sisters & Tanner Townsend

Inmiddels volg ik de Gardiner Sisters al een paar jaar op Youtube. De Gardiner Sisters zijn 6 zussen uit Amerika en zij plaatsen bijna elke week een cover/originele muziek op het wereldwijde web. Regelmatig betrap ik mij en mijn zussen erop dat wij vaker ‘de Gardiner Sisters versie’ van een liedje zingen dan het origineel. James Bay in combinatie met gitaar, piano en sneeuw = liefde. Al zijn alle covers van deze muzikale zussen het bekijken waard!

Woensdag – Fly Me To The Moon (Frank Sinatra)

Gedurende de afgelopen twee weken heb ik samen met Fleur dit liefdesliedje op de ukelele geleerd. En sindsdien heb ik het non-stop in mijn hoofd zodra ik mijn gitaar erbij pak. This song always cheers me up! En het is nog aanstekelijker als je besluit het in duet te zingen of te spelen. In other words … I love you!

Donderdag – Als je moet (Nielson)

Bovenstaand liedje is een van de weinige Nederlandse nummers in mijn Spotify afspeellijst. Maar zeker een hele mooie! Dit liedje maakt me vooral heel dankbaar. Dankbaar voor alle lieve mensen om mij heen en er voor mij zijn. En het is een liedje dat mij eraan herinnert soms toch echt om hulp te vragen. Ook al blijft dat moeilijk, zeker aan de mensen die mij het meest dierbaar zijn. Maar als het dan moet, blijkt het gelukkig altijd fijn te zijn.

Vrijdag – Keeping Your Head Up (Birdy)

Precies een week geleden stond ik 3 meter van Birdy’s vleugel vandaan. Wow! Samen met Fleur heb ik haar live zien optreden in Paradiso te Amsterdam. En wat was het gaaf! Ongelooflijk dat Birdy nog maar 19 lentes jong is en inmiddels haar 3e album heeft uitgebracht. Bovenstaand liedje staat op haar nieuwste album Beautiful Lies en was het liedje wat Paradiso op haar grondvesten liet schudden. Genieten!

Zaterdag – Jealous (Labrinth)

Dit liedje blijft na één keer luisteren de hele dag in mijn hoofd hangen. De clip geeft in al zijn eenvoud de emoties foutloos weer en dat maakt het luisteren ernaar nog mooier. De songtekst kan overeenstemmen met ieders persoonlijke verhaal en hoeft dus ook niet alleen maar over jaloezie te gaan.  Als ik een professioneel artiest geweest zou zijn, was ik in elk geval flink jaloers geweest op de kwaliteiten van deze zanger!

Zondag  – For a Moment (Kenzie Nimmo)

Last but not least nog een origineel liedje! Dit liedje heb ik opgeslagen nadat ik het in een Spotify playlist diverse keren had herhaald. Wat mij betreft een perfect liedje voor de lazy sunday. Het liedje is geschreven door Kenzie na een break-up en beschrijft haar gevoelens en gedachten daarbij. Al met al vind ik het een vrolijk liedje geworden waar ik gemakkelijk uren naar kan blijven luisteren.

Naar welke muziek luister jij graag?

X Sofia

Geef een reactie

