DSC01376

Ik loop al wat langer met het idee rond om vaker op mijn blog te schrijven binnen bepaalde categorieën. Naast de wekelijkse foto met een bepaald thema, lijkt het mij een uitdaging om daarbuiten nog meer posts te gaan schrijven. Simpelweg omdat ik zoveel plezier in schrijven heb gekregen.

Een van de categorieën die ik graag wil introduceren is de ‘Monthly Lessons’. Blogposts die aan het einde van de maand online zullen komen en vertellen wat ik in de afgelopen maand heb geleerd of heb ingezien. Hoe groot of klein ook. Gezien mei nog 2,5 week duurt, licht ik vandaag maar een klein tipje van de mei sluier op. De rest volgt dan eind van de maand!

Naar de precieze invulling van mijn blog ben ik overigens nog aan het zoeken. Maar dat maakt het juist zo leuk! Als controlfreak is het voor mij wel eens goed om niet alles vooruit te willen plannen of te willen controleren niet waar? Bij deze zie ik dus wel waar het schip strandt. Al weet ik wel dat dit scheepje mijn schrijvend hart sneller zal laten kloppen. And that’s a good thing! And I don’t give a ship when it’s not.

Monthly Lessons – Mei

Wat heeft mei mij zoal gebracht?

  • Begin mei heb ik mijn eerste stappen gezet in een auto. Nouja, aan de kant van de bestuurder dan. En jeetje ik heb daar toch wel tegenaan gehikt. Inmiddels heb ik 3 rijlessen gehad en vind ik het nog leuker dat ik mij had kunnen voorstellen. Dat er nog maar veel rijlessen mogen volgen! Want ik en de koppeling samen zijn helaas nog geen best friends forever. Komt vanzelf.
  • Ik weet nu dat ik sinds ik kan bowlen dit eigenlijk altijd verkeerd heb gedaan. Bowlen met wijs- en ringvinger is veel handiger dan mijn gouwe ouwe wijs- en middelvinger combinatie. Kom maar op met die strikes een volgende keer!
  • Een tussenpauze/tussenperiode/tussenjaar inlassen blijkt niet zo erg te zijn als ik in eerste instantie dacht. In het tuincentrum kwam ik de decaan van mijn middelbare school tegen en zij bleek mijn verhaal goed te herkennen. Zij gaf mij zo’n mooi inzicht mee! Namelijk dat je door momenten waarop je jezelf goed tegenkomt en écht gas moet terugnemen, daar alleen maar meer mens van wordt. En uiteindelijk ook een mooier mens door kunt zijn. Zo kreeg zij mij ineens stil, heel stil. En luid en duidelijk dankbaar.
  • Loslaten is verdomd moeilijk, maar het gaat stapje voor stapje toch vooruit. En daar ben ik blij om.
  • I feel better when I’m dancing! Echt wel.

 

Tot snel!

Liefs,

Soof

 

 

Een gedachte over “Week 18 – Hart voor schrijven

Geef een reactie

