DSC01668.JPG

In deze blogpost van twee weken terug heb ik het al even kort over gehad: de Monthly Lessons. Een nieuwe maandelijkse categorie op mijn blog! Op deze laatste dag van mei schrijf ik graag over wat ik de afgelopen maand heb geleerd en/of heb leren inzien. En ik vertel over datgene wat mij blij heeft gemaakt of juist is tegengevallen. Want ik geef toe: zelfs de meest vervelende, moeilijke momenten gebeuren voor een bepaalde reden. Namelijk om jou iets (belangrijks) te leren. Come what May!

  • Als eerste heb ik het volgende ingezien: het is beter om je de lessen te herinneren die je uit je falen/fouten hebt gehaald dan er keer op keer bij stil te blijven staan. Iedereen gaat namelijk wel eens de mist in. Durf je die fouten te vergeten dan zul je zien dat de mist langzaam weer wegtrekt. En des te sneller het zonnetje dan weer tevoorschijn komt!
  • Iets in het verlengde van de eerste les is dat het verleden nou eenmaal is geweest. It has happened! Je kunt er wel bij blijven stilstaan, maar je komt zo niet vooruit. En die tijd definieert jou niet. Wel kun je altijd dankbaar blijven voor die vroegere dagen die jou (om)gevormd hebben.  Toekomende tijd en heden zijn een stuk mooier om naar uit te kijken: daar is verandering mogelijk!
  • Ik mag mijn automatische piloot veel vaker links laten liggen. Al is het maar om mijn neiging om gedachten te blijven herhalen het zwijgen toe te leggen. En om meer ruimte te creëren voor diee kleine dingen die het leven juist zo mooi maken. Momenten die het waard zijn om bij stil te blijven staan en er des te meer van te genieten. Hoe groot of klein ze ook moge zijn.

DSC01681

  • Geluk zit hem in: het drinken van een kopje thee, het ruiken aan net ontloken rozen in de tuin (jammer dat mijn foto’s geen geur bevatten!), fijne gesprekken, je favoriete muziek, ’s avonds onder je lievelingsquilt duiken, het schrijven van een kaartje, eindelijk dat boek lezen wat al lange tijd op je wacht, twee armen om je heen geslagen, ontspannen na een spannende ervaring (je hebt het tóch maar gedaan!), stampen in de regenplassen, meditatie, mindfulness, fotograferen en schrijven. Oh en dat schrijven kan zo nog wel even doorgaan! 😉
  • Deze maand heb ik beter voor mijzelf leren zorgen. En dat voelt goed moet ik zeggen: héél goed. Van nu af aan ga ik datgene doen wat het beste is voor mij!
  • Driemaal is scheepsrecht als het op mijn theorie examen van de auto aankomt! De eerste keer maakte ik twee fouten teveel. Dat was flink balen! Twee dagen later heb ik opnieuw een poging gewaagd. 1 fout teveel! Ergens kon ik er gelukkig al snel om lachen. De derde keer wordt mijn feestje! Komt meer dan goed!

Ik sluit graag af met een quote die ik deze week heb gehoord: bewandel liever jouw eigen imperfecte pad dan het pad van een ander perfect te volgen. Duidelijk kan niet toch? ❤

Wat heeft mei jou mogen brengen? Ik ben benieuwd!

X Soof

Geef een reactie

