14711835_1236056113133143_3008921063850508288_n

Hé hoi!

Drie weken lang was het de radiostilte die op mijn blog een feestje heeft gevierd. Vandaag komt daar gelukkig weer verandering in. En bij deze hang ik dan ook heel graag al schrijvende de vlaggen weer uit. In deze laatste weken van 2016 zullen er nog meer blogposts jullie kant op komen, no worries.

Gezien ik de afgelopen weken zeker ook niet alleen maar heb stilgezeten, leek het mij wel een mooi moment voor een update. En stiekem leek deze blogpost mij ook wel een passende gelegenheid om een tipje van de sluier op te lichten. Tenminste als het gaat over nieuwe blog ideeën en andere activiteiten. Ik zou zeggen: pak er een kopje thee bij met iets lekkers, dan presenteer ik bij deze … een hele hoop leesvoer!

Mijn opleiding

Op studiegebied heb ik de laatste weken echt alles behalve stilgezeten. Een week geleden rondde ik namelijk mijn eerste tentamenweek uit het eerste semester af. Ik heb nog niet alle resultaten terug, maar twee van de tentamens heb ik in ieder geval al voldoende afgerond. Yay! Hoewel mijn tentamenvoorbereiding helemaal anders liep dan gepland door ziekte, heb ik mij er uiteindelijk voor mijn gevoel toch wel goed doorheen geslagen (spanning en energielevel even daargelaten). Deze week ben ik begonnen met twee nieuwe vakken: één op het gebied van taalbeheersing en de ander op het gebied van historische letterkunde. Beide vakken vind ik tot nu toe ontzettend tof en interessant!

Wat dat betreft voel ik steeds meer dat ik écht op mijn plek zit in Amsterdam. Zo geniet ik van het diep in teksten mogen duiken, het schrijven van een eerste eigen onderzoek en natuurlijk ook van alle gezelligheid buiten het studeerleventje in Amsterdam. 😉 En ik kijk uit naar het nog meer mogen schrijven van teksten. Dat is toch wel hetgeen wat ik het aller allerliefste doe van alles. So far so good dus daar in Mokum (aan de Amstel en het Ij!<3)

thumbnail_foto

Persoonlijk

Ook op persoonlijk vlak gaat het eigenlijk heel goed! 2016 is by far voor mij het pittigste maar tegelijkertijd ook het meest leerzame jaar geweest tot nu toe. En heel eerlijk? Ik ben zo DANKBAAR voor alles wat ik heb meegemaakt dit jaar. Blij om mijn letterlijk 360 graden om de as gedraaide leven en dat in slechts enkele maanden tijd. Ik zit lekkerder in mijn vel, vind steeds meer fijne grond onder mijn voeten en mentaal/ lichamelijk gezien heb ik vooral zoveel meer rust gekregen. Kortom valt alles nu zoveel meer op zijn plek! Bijzonder hoe ik dat ook merk als het gaat om nieuwe ontmoetingen en gebeurtenissen: ik heb er in één klap een heleboel zelfinzicht bij gekregen. En daar mag ik op mijn 21ste dan al mee verder groeien en stoeien. Daar is maar een woord voor: WAUW.

En dan nog zoiets moois waar ik naar uit kijk. Eind november vindt een heel tof event plaats waar ik naar toe zal gaan: Chickstart. Chickstart is een event dat wordt georganiseerd door Martine (2WMN) en Nienke (Womanize/JongBurnout): twee super powervrouwen als je het mij vraagt! In de periode dat ik oververmoeid thuis zat, heb ik o.a. heel veel aan hun persoonlijke blogs en artikelen gehad.

In augustus nam ik deel aan één van de twee Chickstart picknicks die zij organiseerden om te brainstormen over de invulling van het event. Chickstart wordt door en voor vrouwen georganiseerd en heeft als doel vrouwen de eerste stappen te laten zetten in het bereiken van hun dromen. Ik heb heel veel zin in het volgen van de twee workshops, de inspirational talk en het maken van een eigen vision board op 26 november. En ik ben vooral heel benieuwd naar wat het me allemaal mag gaan brengen. Ik ben enthousiast! (PS: op de site kun je mogelijk ook een bekend hoofd tegenkomen.) Mocht je ook enthousiast zijn: er zijn slechts nog maar een paar kaartjes beschikbaar, dus wees er snel bij.

Soof als Creabea

Op creatief vlak ben ik in dit geval vooral in de zevende quilthemel. Dit jaar ben ik begonnen met het maken van mijn eigen quilt, waarbij ik gebruik maak van Dutch Heritage stoffen van Petra Prins (Google ze even, want ze zijn zó mooi!). En inmiddels heb ik 25 van de in totaal 34 sterrenblokken voor deze sterrenquilt to be al af! Ik kan niet wachten tot ik al deze blokken aan elkaar mag gaan zetten en mag beginnen aan de randen en het appliqueren. Uiteindelijk zullen deze sterren namelijk nog worden omgetoverd in bloemen. 🙂

Verder ben ik begonnen met een 8 weekse Mandala challenge via Facebook en ik moet zeggen: ik vind dat elke keer zó leuk om te doen! Het is namelijk niet alleen een kwestie van binnen een cirkel patronen tekenen. Het is tegelijkertijd ook tot rust komen en waardevolle inzichten verkrijgen over hoe je je tijdens het tekenen bijvoorbeeld voelt. Ik vind het heel bijzonder om te merken hoe dat werkt. Mocht je het leuk vinden om af en toe één van mijn mandala’s te zien verschijnen, dan kun je altijd even op mijn Instagram pagina kijken. 🙂

Tot slot is er op creatief vlak ook nog een plekje voor het thema muziek. Door een keelontsteking van twee weken terug was ik ineens 1,5 week mijn stem kwijt. Heel lekker rustig voor mijn omgeving, al was het voor mij vooral een hele rare gewaarwording. Na anderhalve week zwijgen en enkel fluisteren, heb ik gemerkt hoeveel ik wel niet verbaal communiceer en in mijn geval ook zing! Nog nooit heb ik het zingen zo gemist als in die dagen. Wat dat betreft ben ik nu maar wat blij dat ik weer zingend en gitaar spelend door het leven kan gaan.

14718118_1763648097218139_5444470483380600832_n1

Blog

Nog iets minder dan twee maanden en dan blog ik precies 1 jaar! De laatste tijd ben ik steeds meer aan het denken geslagen over een nieuwe invulling van mijn blog, als het gaat om mijn layout en de indeling. Zo wil ik graag meer met foto’s gaan werken op mijn blog en zorgen voor wat meer structuur. En het lijkt mij leuk om naast mijn blog ofwel een Youtube Channel te starten ofwel een webshop te starten. Yes, that’s true! Het lijkt mij namelijk superleuk om muziek en creatief bezig zijn ook een plekje te geven op mijn blog.

Voor het einde van dit jaar hoop ik in elk geval een nieuwe invulling van mijn blog online te hebben staan. Ik heb immers ideeën genoeg en tevens het gevoel dat ik het schrijven zonder bloggen anders veel te veel ga missen. Denk dan nog maar eens aan stoppen … 😉 Kortom: ik zie jullie snel weer!

Geniet nog van de zondag en liefs,

Soof

 

 

Geef een reactie

