The start of Chickstart

De bomen wapperden kalm hun takken vol blad heen en weer. De middagstralen van 5 augustus vulden mijn hoofd met een warm, zonnig humeur. De voortdurende afwisseling van het gevecht tussen nieuwsgierigheid en spanning voelde ik steeds duidelijk ten strijde trekken in mijn buik. Mijn gevoel won het gelukkig in de sneltram van mijn altijd vooroplopende, gehaaste gedachten. Ergens wist ik het zeker: vandaag wordt bijzonder mooi.

Die zonnige middag mocht ik aanwezig zijn bij de ‘brainstormpicknick’ voor het – toen nog te organiseren – Chickstart event. Het was de eerste keer dat ik Martine (2WMN) en Nienke (Jongburnout/Womanize), dé twee powervrouwen achter dit event, in real-life kon ontmoeten. Daarvoor kende ik hen enkel van hun voor mij hele waardevolle blogposts die zij geschreven hadden op ons wereldwijde web.

Het zou een middag worden waar ik ogen heb zien twinkelen, stralen. Er werd gelachen en er mocht ook ruimte zijn voor tranen. Kwetsbaarheid werd dapper toegelaten, om daarna liefdevol omarmd te worden. En bovenal werd er vooral gesproken over hoe vrouwen passie vinden en deze voor zichzelf definiëren. Zelf werd ik die dag het meeste geraakt door de sfeer van steun en liefde die tussen de kring vrouwen ontstond. Het gevoel van niet enkel jij, niet enkel ik, maar wij was voelbaar in de lucht aanwezig. En het was tenslotte de dag waarop ik al een hele waardevolle les mee naar huis mocht nemen over mijn eigen passie en twijfel daarover destijds. (Ik schreef er deze blog over, mocht je het nog eens terug willen lezen).

13741289_576557479191040_1112896302_n

Let’s CHICK some ass!

En toen was ineens die dag daar: de zaterdag waarop daadwerkelijk het Chickstart event zou plaatsvinden! Maandenlang hebben Martine en Nienke gewerkt aan de invulling van het event. Wij als lucky Chicks mochten gelukkig het proces grotendeels volgen op social media. 😉 Ik vertrok in alle vroegte naar Utrecht Centraal, waar ik met andere vrouwen (die ook heel stoer alleen kwamen), verder samen naar de locatie in Nieuwegein zou reizen. Ik had er zin in. Zelfs toen ik die altijd chaotische stationshal binnenstapte, waar dagelijks duizenden mensen je wel lijken te overspoelen met haast, voelde ik rust in de lucht. Een zekere ontspanning ook wel. En dát in tegenstelling tot hoe ik mij vaak ook kan voelen (lees: gespannen, onzeker en verlegen)!

Het ontmoeten van alle vrouwen op het station deed me goed: iedereen was heel lief en even benieuwd naar wat ons de komende uren te wachten zou staan. Gezonde spanning en enthousiasme kregen de heerlijke overhand in het laatste gedeelte van ons openbaar vervoer. Ik was klaar voor de twee workshops waar ik mij in september voor had ingeschreven: de dansworkshop ‘Lekker in je Vel’ en de Talentenproeverij (waarbij je jouw unieke talenten kunt ontdekken en inzetten).

Na genoten te hebben van een kopje thee, mooie gesprekken en de speech van Martine & Nienke (kippenvel, niet normaal.) was het tijd om te mogen dansen. In het begin heel onwennig, spannend, kwetsbaar. Tot ik al heel snel ontdekte door het enthousiasme van coach Corelle en de rest van de groep, dat wij elkaar aan het dragen waren: zowel op als naast de dansvloer. Twijfel maakte steeds meer plaats voor vertrouwen, vogelvrij bewegen en het vinden van plezier. Door elkaars ogen te ontmoeten, wist ik intuïtief steeds beter op een andere prachtvrouw af te stemmen.  Ogen die letterlijk vroegen om de woorden die daaromheen gefluisterd werden te verstaan. Wauw, wat een on top of the world gevoel gaf dat zeg! Heel bijzonder om te merken hoe je gevoel automatisch kan aangeven of het goed is om in het contact ofwel de leiding te nemen, ofwel de ander te volgen.

Ook in de tweede workshop kon ik mijn gevoel heerlijk de vrije loop laten. Caroline gaf deze workshop & haar kende ik van de Pure me Retreat waar ik begin april naar toe besloot te gaan. Het was superfijn om talenten uit te mogen kiezen die ik bij mijzelf vond passen: zowel mijn hoofd als gevoel waren het erover eens dat ik deze talenten verder mag inzetten de komende tijd (Hoi schrijver, muziekmaker en handwerker!). De workshop had een warme, ontspannen sfeer, heerlijk. Na de workshop was er waardevolle tijd om alle informatie te verwerken, om bij te kletsen en om de dag af te sluiten met een feest. Al met al was het voor mij een hele geslaagde dag. Het zijn vooral de mooie vrouwen die ik heb ontmoet die ik niet snel meer zal vergeten. Samen delen, samen lachen, samen kracht vinden: dat is Chickstart.

14733333_1327018897318036_1143870410786340864_n

Heeeeel blij na het event!

En nu?

Woorden komen eigenlijk te kort om mijn gevoel volledig uit te drukken. Ik merk dat ik nog steeds aan het landen ben na dit waardevolle, inspirerende en liefdevolle event. Gelukkig helpt het schrijven mij altijd om weer een groter gedeelte van mijn wolkenhoofd de landingsbaan te wijzen. Vandaar dat ik ook niet lang kon wachten om mijn ervaringen hier te delen en te omschrijven. 😉

Ik ben een heel gelukkig, dankbaar mens: daar komt het eigenlijk op neer. Klaar om nog meer te dansen, te schrijven, te creëren, te inspireren en te genieten dan ik alle dagen hiervoor heb gedaan. Dat voelt spannend, zelfverzekerd, dankbaar en heerlijk tegelijkertijd kan ik je zeggen.

Ik ga deze week vast en zeker nog aan de slag met het maken van mijn eigen vision board voor 2017. Net als dat ik de waardevolle inzichten die ik dit jaar (mede dankzij Chickstart) heb opgedaan, aan het verzamelen ben voor een volgende blogpost. I’ll keep you posted on that. Ik geloof dat ik mijn bestemmingshaven voor nu namelijk wel heb bereikt.  Nu wordt het alleen nog tijd om vorm te geven aan mijn zeilboot, mijn koers en de wind die mij mee zal voeren naar een nieuwe bestemming komend jaar. So I sa(y)il: Let’s go!

Liefs,

Soof!


Meer informatie over het #Chickstartevent vind je op de site: http://www.chickstart.org. (Daar staan ook alle sociale media kanalen). Zeker het volgen waard! 

Geef een reactie

